The story of a weee project

05 Mar 18 - 20:57

The story of a weee project

by Miss Daniela Díaz

Do you know than an average person  throws away:

• 5 fridges
  • 3 washing machines
  • 8 toasters
  • 8 irons
  • 35 cellphones
  • 8 computers
  • 4 keybpards
  • 23 keyboards mice
  • 6 TV´S

This is 3.3 tons of WEEE garbage
In 2004, the Royal Society of Arts wanted to teach people about WEEE (waste electrical and electronic equipment). They wanted to show how much WEEE people waste in their lifetime.
They decided to build a sculpture and asked Paul Bonomini an important plastic artist to build it. This sculputure is called WEEE MAN is in London and is made of old machines people don´t want anymore. The sculpture is 7 meters tall and it weighs 3.3 tons. This is the same amount of WEEE the average british people throws away in their lifetime.

After read about this in 5th grade english class, we decided that we wanted to share to Cencalli´s students this important information. The Project began when every 5th grade student wrote a list of the WEEE  in their houses. After that they organized in small teams and planned each sculpture. Next they brought the WEEE from their houses. An student brought an old printer, some others olds irons, cellphones, broken blenders and some other wires they didn´t use anymore.

Using that WEEE and tons of creativity, students created amazing sculptures, they also reused cardbord, ribbons and paper.

Click on the next link to watch the process and the awesome sculptures they have made to show Cencalli´s community that we have to try to reduce WEEE in our lifetime.

LA HISTORIA DE UN PROYECTO WEEE
Por Miss Daniela Díaz

Sabías que una persona promedio desecha a lo largo de su vida:

• 5 refrigeradores
  • 3 lavadoras
  • 8 tostadores
  • 8 planchas
  • 35 celulares
  • 8 computadoras
  • 4 teclados
  • 23 ratones de computadora
  • 6 televisiones

Esto representa 3.3 toneladas de desperdicio.
En 2004 la Real Sociedad de las Artes quiso enseñar a las personas sobre el desperdicio WEEE( waste electrical and electronic equipment) desperdicio de Equipo eléctrico y electrónico. Quisieron mostrar cuanto de este desperdicio desechamos a lo largo de nuestra vida.
Decidieron construir una escultura y le pidieron al artista plástico Paul Bonomini que la construyera. Esta escultura lleva el nombre de WEEE Man y se encuentra en Londres, mide 7 metros de altura y pesa 3.3 toneladas, la misma cantidad que desperdiciaría una sola persona a lo largo de su vida.
Después de que los alumnos de 5to leyeron sobre este tema y esta escultura decidimos compartir esta importante información con todos los alumnos del Colegio Cencalli.

El proyecto inicio cuando cada alumno de 5to grado escribió una lista sobre los desperdicios WEEE que había en su hogar. Después se organizaron en pequeños equipos y planearon cada escultura.  Finalmente trajeron a la escuela su basura WEEE. Un alumno trajo una impresora vieja, algunos celulares descompuestos, planchas, licuadoras y algunos otros cables que ya no se ocupan en casa.
 Usando eso y muchísima creatividad crearon su propia escultura WEEE. También se reusaron materiales como cartón, moños, pintura y papel reciclado.
Te invitamos a que des click en el siguiente video y veas el proceso y las asombrosas esculturas que los alumnos de 5to elaboraron para mostrarles a toda la comunidad Cencalli la importancia de reducir la cantidad de basura que dejamos en nuestro planeta.

Los comentarios han sido deshabilitados.